
آیرودینامیکی بنز تغییر کرد| غول خودروسازی برای سرعت بیشتر و مصرف کمتر سنگ تمام گذاشت
خودروساز آلمانی در آخرین محصول این شرکت، CLA تمامبرقی، موفق شده با تغییر شکل بدنه و بهینهسازی جریان هوا، مصرف انرژی را کاهش دهد.
خودروساز آلمانی در آخرین محصول این شرکت، CLA تمامبرقی، موفق شده با تغییر شکل بدنه و بهینهسازی جریان هوا، مصرف انرژی را کاهش دهد. ، فرخنده رفائی: مرسدسبنز، بار دیگر نشان داد آیرودینامیک نه فقط یکی از جزئیات مهندسی، بلکه از ارکان اصلی توسعه خودروهای آینده است. جدیدترین نمونه این رویکرد در مدل تمامبرقی CLA با فناوری EQ دیده میشود؛ جایی که طراحی آیرودینامیک، نهتنها برد حرکتی خودرو را افزایش داده، بلکه سکوت و آرامش کابین را هم بهبود بخشیده است. به گزارش اینترستینگ اینجینیرینگ و براساس دادههای مرسدس، کاهش تنها ۰.۰۱ واحد در ضریب درگ (Cd) میتواند برد سالانه یک خودرو با کارکرد متوسط را تا حدود ۳۷۰ کیلومتر افزایش دهدو این شرکت در طول تاریخ بارها رکوردهای مهمی در زمینه آیرودینامیک ثبت کرده است؛ از مدل W۱۲۴ در دهه ۱۹۸۰ با Cd=۰.۲۹ گرفته تا مدل برقی لوکس EQS با Cd=۰.۲۰. این شرکت حالا در CLA جدید با عدد ۰.۲۱ که با کمک رینگهای جدید، پوشش کامل زیر خودرو و آببندی بهتر بدنه حاصل شده، به سطح تازهای از کارایی رسیده است. البته این مسیر تاریخی است و مرسدس از دهه ۱۹۳۰ تاکنون با طراحیهای خاص و رکوردشکنیهای مدل W۱۲۵ استریملاینر در سال ۱۹۳۸ (Cd=۰.۱۶ و سرعت ۴۳۱ کیلومتر بر ساعت) و کانسپتهای آیندهگرای EQXX با Cd=۰.۱۷، همواره مرزهای آیرودینامیک را جابهجا کرده است. بیشتر بخوانید: توجه ویژه به آرامش و ایمنی
« بازگشت به لیست اخبار