این شرکت ۴۵ میلیون دلار گرفت تا به نفع اسرائیل تبلیغ کند

این شرکت ۴۵ میلیون دلار گرفت تا به نفع اسرائیل تبلیغ کند

1404/06/15 - 19:15 322 بازدید
گوگل در قراردادی با دفتر نتانیاهو، کارزاری را حمایت و ترویج می‌کند که قحطی در غزه را انکار می‌کند.
گوگل در قراردادی با دفتر نتانیاهو، کارزاری را حمایت و ترویج می‌کند که قحطی در غزه را انکار می‌کند. به گزارش همشهری‌آنلاین، طبق گزارش منتشر شده در سایت «دراپ سایت نیوز»، گوگل در میانه قراردادی شش‌ماهه به ارزش ۴۵ میلیون دلار با دفتر نخست‌وزیری اسرائیل برای ترویج پیام‌های این رژیم و کم‌اهمیت جلوه دادن بحران انسانی در غزه قرار دارد. این قرارداد که اواخر ژوئن امضا شد، گوگل را به‌عنوان یک «نهاد کلیدی» در حمایت از راهبرد روابط عمومی نتانیاهو توصیف می‌کند. این کارزار چند روز پس از آن آغاز شد که اسرائیل در تاریخ دوم مارس ورود غذا، دارو، سوخت و سایر اقلام بشردوستانه به غزه را مسدود کرد. از جمله یک ویدئوی یوتیوبی از وزارت خارجه اسرائیل که برخلاف گزارش‌های نهادهای بین‌المللی ادعا می‌کرد «در غزه غذا وجود دارد. هر ادعای دیگری دروغ است». این ویدئو بیش از شش میلیون بار دیده شده که برای افزایش بازدید آن هزینه شده است. وزارت بهداشت غزه سه‌شنبه اعلام کرد که ۱۸۵ نفر از جمله ۱۲ کودک در ماه میلادی گذشته بر اثر گرسنگی جان باختند؛ بالاترین آمار ماهانه ثبت‌شده از آغاز جنگ اسرائیل علیه این باریکه در محاصره. این وزارتخانه گفت که ۷۰ مورد از این مرگ‌ها پس از آن رخ داد که سازمان ملل رسماً غزه را به‌عنوان منطقه قحطی‌زده اعلام کرد. مقام‌های بهداشتی هشدار می‌دهند که بیش از ۴۳ هزار کودک زیر پنج سال در کنار ۵۵ هزار زن باردار و شیرده فلسطینی به سوء‌تغذیه دچار هستند.
« بازگشت به لیست اخبار