بازدید دادستان تهران از ترمینال سلام/ صالحی: شرکت‌های هواپیمایی را مسئول تخلفات در زمینه قیمت بلیت می‌دانیم

بازدید دادستان تهران از ترمینال سلام/ صالحی: شرکت‌های هواپیمایی را مسئول تخلفات در زمینه قیمت بلیت می‌دانیم

1404/05/19 - 02:04 422 بازدید
دادستان تهران با حضور در ترمینال سلام شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، به روند خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی نظارت کرد.
دادستان تهران با حضور در ترمینال سلام شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، به روند خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی نظارت کرد. به گزارش مشرق، علی صالحی، دادستان عمومی و انقلاب تهران به همراه جمعی از معاونین و مدیران دستگاه‌های اجرایی، صبح امروز شنبه، با حضور در ترمینال سلام شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، به روند خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی نظارت کرد. در ادامه این بازدید سه ساعته، جلسه‌ای با حضور مدیران فرودگاه امام خمینی (ره) برگزار شد. صالحی در این نشست با تسلیت فرا رسیدن ایام اربعین، خدمت‌رسانی به زائران را افتخاری بزرگ برای دستگاه‌های اجرایی دانست و بر لزوم ارتقای کیفیت خدمات تأکید کرد. وی با اشاره به برخی تخلفات در زمینه قیمت‌گذاری بلیت هواپیما، اعلام کرد: «شرکت‌های هواپیمایی مسئول مستقیم تخلفات احتمالی در حوزه نرخ‌گذاری هستند و دستگاه قضایی با همکاری نهادهای نظارتی، موضوع را به‌صورت جدی پیگیری خواهد کرد.» در جریان این بازدید، یکی از مشکلات زائران با پیگیری مستقیم دادستان تهران حل و فصل شد که نشان‌دهنده نقش مؤثر نظارت قضایی در بهبود فرآیند خدمت‌رسانی است. تأکید دادستان تهران بر نظارت دقیق بر خدمات‌رسانی به زائران در ترمینال سلام دادستان تهران همچنین بر لزوم حفظ شأن و کرامت زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) تأکید کرد و گفت: «خدمت گزاران و کارکنان این مرکز باید با تواضع و روی گشاده با زائران برخورد کنند و در رفع مشکلات آنان نهایت همکاری را داشته باشند تا خاطره‌ای خوش و معنوی از این سفر در ذهن زائران باقی بماند.» وی در بخش دیگری از سخنان خود، ارتقاء کیفیت و امنیت پروازها را از اولویت‌های مهم در ایام اربعین حسینی (ع) برشمرد و خاطرنشان کرد: «نباید کیفیت پروازها قربانی افزایش تعداد آنها شود. همه نهادها و بخش‌های مرتبط باید با همکاری و هم‌افزایی، خدمات مطلوب و ایمن به زائران ارائه دهند.» این بازدید در آستانه آغاز موج سفرهای زیارتی اربعین صورت گرفت و نشان دهنده‌ی عزم جدی دستگاه قضایی برای حمایت از حقوق زائران و ارتقاء سطح خدمات‌رسانی در حوزه حمل‌ونقل هوایی و خدمات ترمینالی است. شرکت‌های هواپیمایی موظف به پاسخگویی در قبال تخلفات احتمالی شدند دادستان تهران شخصاً موضوع را پیگیری و پس از تأیید گفته‌های زائر، از مسئولان ترمینال سلام خواست تا کارت پرواز برای وی صادر شود و متعاقبا شخصا تا زمان سوار شدن زائر به هواپیما و اطمینان از انجام سفر، موضوع را پیگیری کرد. بر اساس آمار رسمی، از روز شنبه ۴ مردادماه تا جمعه ۱۷ مردادماه، همزمان با آغاز موج اعزام زائران به مناسبت اربعین حسینی (ع)، مجموعاً ۴۸۱ پرواز از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد عتبات عالیات انجام شده است. در قالب این پروازها، ۶۷ هزار و ۳۳۱ زائر به این سفر معنوی اعزام شدند.
« بازگشت به لیست اخبار