بررسی روش‌های تبلیغات محصولات پلتفرم‌ها و تلویزیون /زورگیری ازمخاطب به زور بیلبورد و بلاگر

بررسی روش‌های تبلیغات محصولات پلتفرم‌ها و تلویزیون /زورگیری ازمخاطب به زور بیلبورد و بلاگر

1404/06/15 - 23:18 223 بازدید
در سال‌های اخیر، نمونه‌هایی مانند پخش عطر پس از نمایش فیلم «عطرآلود» یا توزیع موز بین خبرنگاران بعد از اکران «باغ کیانوش» مورد توجه قرار گرفتند.
در سال‌های اخیر، نمونه‌هایی مانند پخش عطر پس از نمایش فیلم «عطرآلود» یا توزیع موز بین خبرنگاران بعد از اکران «باغ کیانوش» مورد توجه قرار گرفتند. به گزارش مشرق، بچه‌ها، اگر حوصله‌تان سر رفته، یک سریال تازه آمده که حسابی تماشایی است! این جمله برای بسیاری از کاربران اینستاگرام آشناست؛ همان عبارت تکراری که هر چند روز یک‌بار با اندکی تغییر در استوری بلاگرها ظاهر می‌شود. تلویزیون شبکۀ نمایش خانگی یکی از ابزارهای اصلی تبلیغ تولیدات شبکه نمایش خانگی، استفاده از اینفلوئنسرها در شبکه‌های اجتماعی است. براساس گزارش سالانه دیتاک از سال ۱۴۰۳، هرم رده‌های بلاگرهای ایرانی اینستاگرام نشان می‌دهد که بیش از ۷۰ درصد اینفلوئنسرها در رده «نانـو» قرار دارند، یعنی با تعداد فالوور پایین (۱ تا ۱۰ هزار نفر) فعالیت می‌کنند. سینما در ابتدای موج CGI، مخاطبان به‌خاطر تازگی که داشت، واقعاً شگفت‌زده می‌شدند. اما این جذابیت دیری نپایید. فرمت‌ها خیلی زود تکراری شدند، برندها به ایده‌های مشابه پناه بردند و عنصر غافلگیری از بین رفت. در بازاریابی، هر فرمی پس از اشباع شدن اثرگذاری‌اش را از دست می‌دهد؛ CGI هم از یک ابزار نوآورانه به محتوایی پیش‌بینی‌پذیر بدل شد. مشکل اصلی این بود که بسیاری از برندها مجذوب جلوه‌های بصری شدند، بدون آن‌که این جلوه‌ها را به هویت و داستان برند خود پیوند دهند. محتوای پرزرق‌وبرق، اگر به «brand truth» متصل نباشد، به‌جای ساختن ارتباطی ماندگار، فقط یک نمایش زودگذر خواهد بود. همچنین، همان‌طور که زمان گذشت، چشم مخاطب تیزتر شد. در روزهای نخست، کاربران با تردید می‌پرسیدند: «آیا این واقعی است؟» اما وقتی به‌سرعت یاد گرفتند که چنین ویدئوهایی ساختگی است، انگیزه‌ به‌اشتراک‌گذاری کاهش پیدا کرد و اثرگذاری این محتواها هم به‌طور محسوسی افت کرد.
« بازگشت به لیست اخبار