جبهه مقاومت رسانهای در مقابل امپریالیسم خبری
نکتهای که باید در فضای رسانهای مورد توجه همه ما باشد این است که ارزشهای نوع دوم تا جایی میدان تاخت و تاز در جامعه دارند که متعرض ارزش فرادستی نشوند. این موضوعی است که در خصوص معنویت و به تبع آن معارف اسلامی، شیعی و انقلابی در میان ملتهای محور مقاومت صدق میکند.
نکتهای که باید در فضای رسانهای مورد توجه همه ما باشد این است که ارزشهای نوع دوم تا جایی میدان تاخت و تاز در جامعه دارند که متعرض ارزش فرادستی نشوند. این موضوعی است که در خصوص معنویت و به تبع آن معارف اسلامی، شیعی و انقلابی در میان ملتهای محور مقاومت صدق میکند. به گزارش همشهری، علی خضریان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در یادداشتی نوشت: هر جامعهای با سیستم ارزشی و یا به تعبیری دیگر با نظامی از ارزشها روبرو است. البته ارزشها همگی در عرض همدیگر نیستند و موقعیت برابر ندارند. بعضی ارزشها در سلسله مراتب ارزشی جامعه در جایگاهی بالاتر هستند و بعضی ارزشها نسبت به آنها، ارزشهای ضعیفتری به حساب میآیند. ارزشها به لحاظ اجتماعی، به دو بخش ارزشهای فرادستی یا مادر و ارزشهای نوع دوم تقسیم میشوند. ارزشهای مادر آن ارزشهایی هستند که بنیاد مناسبات ارزشی بر آنها استوارند و ساختارهای اجتماعی ترجمه آن ارزشهای بنیادی هستند. و تعریف ارزشهای نوع دوم در سایه آن به وجود میآیند. نکتهای که باید در فضای رسانهای مورد توجه همه ما باشد این است که ارزشهای نوع دوم تا جایی میدان تاخت و تاز در جامعه دارند که متعرض ارزش فرادستی نشوند. این موضوعی است که در خصوص معنویت و به تبع آن معارف اسلامی، شیعی و انقلابی در میان ملتهای محور مقاومت صدق میکند. آنچه نباید فراموش شود این است که امروز ما با یک تحول رسانهای در شرایط جهانی روبهرو هستیم. رسانهها در حال تغییر هستند و در صورتی میتوان در مقابل امپریالیسم خبری موفق بود که این تحولات را بشناسیم. اگر فعالیتی در رسانه صورت میگیرد، باید کارکردهای اجتماعی داشته باشد. و شرایط محیط اجتماعی از آن فعالیت متأثر شود. بر اساس این تعریف، فعالیت رسانهای میبایست از نظر اجتماعی، فلسفه و منطق داشته باشد. و بتواند در جامعه هدف موضوعیت اجتماعی پیدا کند.
« بازگشت به لیست اخبار