جنگ قیمت در چین به نفع مصرفکننده نشد
شرکتهای چینی جنگ قیمت شدیدی را به راه انداختهاند اما مصرفکننده، همیشه برنده نیست.
شرکتهای چینی جنگ قیمت شدیدی را به راه انداختهاند اما مصرفکننده، همیشه برنده نیست. رسانههای دولتی چین، در هفتههای اخیر، انتقاد از جنگ قیمتها را افزایش دادهاند. نشریه چینی«کیوشی»، ماه میلادی جاری، هشدار داد که رقابت برای رسیدن به پایینترین سطح قیمت، میتواند شرکتها را مجبور به کاهش هزینههای اساسی تولید و مصالحه بر سر کیفیت کند. این تفسیر همچنین برخی از دولتهای محلی را به دلیل ارائه مشوقهای ناعادلانه مورد انتقاد قرار داد. کابینه چین، چهارشنبه گذشته، متعهد شد آنچه را که رقابت غیرمنطقی مینامد، از طریق نظارت دقیقتر بر هزینهها و قیمتها و با کنترل رقابت از ارزانتر به سمت فناوری و کیفیت بهتر، مدیریت کند. تحلیلگران میگویند در حال حاضر، حفظ سهم بازار، همچنان برای بسیاری از خودروسازان در اولویت است. «فیلیپه مونوز»، تحلیلگر جهانی در شرکت تحقیقاتی جاتو دینامیک، گفت: با اشباع بازار از برندها و مدلهای مشابه متعدد، خودروسازانی که نمیخواهند سهم بازارشان را از دست بدهند، معتقدند که تنها راه بقا در کوتاهمدت، کاهش قیمتهاست. اثرات موجی نبردهای قیمتگذاری چین در خارج از کشور نیز به طرق مختلف، احساس میشود. برخی از مصرفکنندگان خارج از چین از این تغییر و تحولات که خودروسازان جهانی را مجبور به ارائه محصولات بهتر میکند، استقبال میکنند. «جولیا پولیسکانووا»، مدیر ارشد بخش وسایل نقلیه در «گروه حمل ونقل و محیط زیست»، گفت: خودروهای برقی چینی به پر کردن شکاف ایجاد شده توسط برندهای اروپایی که به کندی حرکت میکنند، کمک کردند. «پولیسکانووا»، گفت: اگرچه قیمت آنها در اروپا به اندازه چین، ارزان نیستند اما معمولا اندکی پایینتر است، یا برد یا نرمافزار بهتری را با همان قیمت، ارائه میدهند. «پولیسکانووا» گفت: در حالی که مصرفکنندگان در اروپا عموما بیشتر از مبدا خودروساز به کیفیت، اهمیت میدهند. آنها همچنین نگران تاثیرات اقتصادی گستردهتر هستند. طبق گزارش شبکه خبری سیانبیسی، شرکتهای فورد و ولوو از جمله خودروسازانی هستند که در ماههای اخیر در اروپا تعدیل نیرو کردهاند که بخشی از آن به دلیل افزایش رقابت با رقبای چینی بوده است.
« بازگشت به لیست اخبار