دنده عقب تسلا در بازار آمریکا

دنده عقب تسلا در بازار آمریکا

1404/06/18 - 18:50 515 بازدید
سهم بازار «تسلا» در آمریکا در ماه اوت، تحت تاثیر ترجیح مصرف‌کنندگان برای خرید خودروهای برقی رقیبان، به پایین‌ترین حد خود در هشت سال گذشته رسید.
به گزارش مشرق، داده‌های شرکت تحقیقاتی «کاکس اتوموتیو» نشان داد کاهش سهم «تسلا»، تهدید ناشی از افزایش مشوق‌های خودروهای برقی توسط خودروسازان را در دوران سختی که این صنعت با آن مواجه است، برجسته می‌کند. همزمان با عرضه خودروهای برقی جدید توسط سایر خودروسازان، «تسلا» تمرکزش را بر تولید تاکسی‌های رباتیک و ربات‌های انسان‌نما، معطوف کرده و برنامه‌هایش را برای مدل‌های ارزان‌تر خودروهای برقی به تاخیر انداخته و لغو کرده است. بخش عمده‌ای از ارزش‌گذاری تریلیون دلاری «تسلا» به این سرمایه‌گذاری بستگی دارد. در حال حاضر، کسب و کار اصلی «تسلا» در حوزه خودروسازی، همچنان پول‌ساز است. آخرین مدل جدید این شرکت، پیکاپ سایبرتراک بود که در سال ۲۰۲۳ عرضه شد و موفقیت مشابه شاسی‌بلند سایز متوسط ‌«مدل سه» یا شاسی‌بلند سایز متوسط ‌«مدل وای» ( Model Y) را به دست نیاورد. طبق داده‌های «کاکس»، سهم بازار «تسلا» از ۴۸.۷ درصد در ژوئن به ۴۲ درصد در ژوئیه کاهش یافت. تحلیل رویترز از این داده‌ها نشان داد این کاهش، شدیدترین کاهش از مارس ۲۰۲۱، بوده است. فعالیت‌های سیاسی راست‌گرایانه «ایلان ماسک» و ارتباطش با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، نیز به این برند آسیب رسانده است. «ایلان ماسک»، سال میلادی جاری به هدایت تلاش‌های ترامپ برای کوچک‌سازی و تغییر شکل دولت آمریکا کمک کرد اما در ماه مه از دولت خارج شد و با رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه آمریکا اختلاف پیدا کرد. داده‌های اولیه نشان داد که در ماه اوت، رشد «تسلا» به ۳.۱ درصد کاهش یافت.
« بازگشت به لیست اخبار