
سقوط آزاد برند تجاری و اقتصادی اسرائیل
۷۱ درصداز صادرکنندگان اسرائیلی بحران سیاسی و جنگ غزه را علت اصلی از دست رفتن قراردادهای خود عنوان کردهاند.
۷۱ درصداز صادرکنندگان اسرائیلی بحران سیاسی و جنگ غزه را علت اصلی از دست رفتن قراردادهای خود عنوان کردهاند. گروه دیپلماتیک – : در سایه جنگ غزه، رژیم صهیونیستی با موجی از فشار و انزوای بینالمللی روبهروست. کمپینهای تحریم جهانی، اقتصاد تلآویو را در تنگنا قرار داده و برند اسرائیل را از بازارهای جهانی پس راندهاند. روزنامه عبری زبان یدیعوت آحرونوت نوشته: از کاهش صادرات تا خروج سرمایهگذاران، نشانههای بحران اقتصادی آشکارتر از همیشه است. بحران صادرات نیمی از صادرکنندگان اسرائیلی قراردادهای خود را از دست دادهاند یا تمدید نشدهاند. ۷۱ درصداز صادرکنندگان اسرائیلی بحران سیاسی و جنگ غزه را علت اصلی از دست رفتن قراردادهای خود عنوان کردهاند. صادرات به اتحادیه اروپا بهویژه تراشهها به ایرلند بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است. سقوط برند تجاری و اقتصادی اسرائیل ۵۴ درصد شرکتهای اسرائیلی میگویند مشتریان جدید از ادامه همکاری با آنان امتناع میکنند. درخواست برای حذف نام اسرائیل از محصولات در حال گسترش است. رئیس اتحادیه صنعتگران: برند اسرائیل بهشدت آسیب دیده است. موج تحریم و خروج سرمایه از اراضی اشغالی نروژ شش شرکت اسرائیلی را از پرتفوی ملی خود حذف کرده است. صندوق بازنشستگی خصوصی انگلیس ۸۰ میلیون پوند سرمایه خود را خارج کرده است. شرکت ای بای (eBay) قصد تعطیلی کامل فعالیتها در سرزمینهای اشغالی تا ۲۰۲۶ دارد. قطع همکاریهای تجاری و بیمهای شرکت کشتیرانی دانمارکی Maersk همکاری با شرکتهای مرتبط با شهرکها را متوقف کرد. شرکت بیمه فرانسوی AXA سهام خود در بانکها و صنایع نظامی اسرائیل را فروخت. عقبنشینی بخش فناوری مایکروسافت دسترسی یگان نظامی اسرائیلی به سرویسهای ابری و هوش مصنوعی را قطع کرد. دلیل: استفاده از فناوری در پروژههای نظارت جمعی علیه فلسطینیان. یدیعوت آحرونوت نوشته: اقتصاد اسرائیل زیر فشار ترکیبی از تحریم، بایکوت و فرار سرمایهگذاران قرار دارد. تداوم جنگ و انزوای جهانی، آینده اقتصادی تلآویو را در مسیر بحرانی و غیرقابل پیشبینی قرار داده است.
« بازگشت به لیست اخبار