سینمای غافل گیرکننده ای نداریم |می خواستم فیلم کمدی -درام بسازم
کارگردان «دو روز دیرتر» با حضور در مجله تصویری ۲۴ درباره فیلم جدیدش و وضعیت اکران و تولید فیلم های سینمای ایران گفت.
کارگردان «دو روز دیرتر» با حضور در مجله تصویری ۲۴ درباره فیلم جدیدش و وضعیت اکران و تولید فیلم های سینمای ایران گفت. • افت مخاطبان سینما اصغر نعیمی: شوربختانه چشم اندازی برای اکران امروز سینمای ایران نداریم. ما امسال در زمینه مخاطب ریزش داشتیم که این برای من یک علامت خطر بوده و جای نگرانی دارد. این ریزش مخاطب در مقایسه فیلم های امسال با سال گذشته است و به لحاظ روان شناسی مخاطب نشان می دهد که آیتم نداشتن انگیزه مردم برای رفتن سینما وجود دارد. در کل نمیتوان دو یا سه پارامتر را دلیل نرفتن مردم به سینما لحاظ کرد اما حال و احوال مهمترین آیتم است. • سینمای غافل کننده ای نداریم اصغر نعیمی: اساسا ما سینمای غافل گیری برای مخاطب نداریم و اگر بخواهیم فیلم های امسال و سال گذشته را مقایسه کنیم، تفاوتی در مضمون و تولید وجود ندارد. بنابراین بیشترین دلیل می تواند همان انگیزه باشد. درباره اکران و حضور تماشاگر در سینما برای فیلم «دو روز دیرتر» باید بگویم؛ من در اکران جشنواره و عمومی به سالن های زیادی رفتم و با مردم فیلم را نگاه کردم. فیلم جنس کمدی دارد که دراماتیک هم است و وقتی تماشاگر به بیرون از سالن می آید، می گوید فیلم خوبی است. «فیلم خوبی است دلیلی بری رغبت مخاطب برای رفتن به سینما و تماشای فیلم نمی شود. مخاطب امروز سینما زمانی رغبت می کند به سینما برود که بگویند با فیلم خیلی خندیدیم. به نظر می رسد تماشاگر برای رفتن به سینما به دنبال جنبه های افراطی زیادی است. • دایره محدود انتخاب بازیگر اصغر نعیمی: از همان ابتدا انتخاب بازیگران پردیس احمدیه و سینا مهراد بود. به طور کلی در زمینه انتخاب بازیگر دچار محدودیت هستیم و دایره انتخاب بازیگران محدود شده، نسل اول جوان ما حالا پیر شده اند. نمی خواستم برای یک فیلم تینیجری، دو بازیگر سن بالا بیاورم و سن بازیگرانی که داشتیم متناسب با بازیگران در فیلم بود. تلاش بر این بود که بازیگران با نقش هایی که داشتند، تناسب داشه باشند و من از ترکیب دو بازیگر راضی بودم. • جریانی درستی در انتخاب بازیگر وجود ندارد اصغر نعیمی: بحث انتخاب بازیگر برای فیلم و سریال مهم است. انتقادی به نسل جدید کسانی که بازیگر انتخاب می کنند، وارد است. این ها نه رویکرد استفاده جوانان مستعد را ندارند و بازیگران قدیمی و توانا را هم انتخاب نمی کنند. باید بتوانیم از نسل جدید بازیگران مستعد را شناسایی و معرفی کنیم و نسل قدیم هم به سراغ بازیگران توانای فراموش شده برویم.
« بازگشت به لیست اخبار