نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که جوانان کمتر به لئوناردو دی کاپریو علاقه دارند | آخرین ستاره سینما در گیشه پیروز می‌شود؟

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که جوانان کمتر به لئوناردو دی کاپریو علاقه دارند | آخرین ستاره سینما در گیشه پیروز می‌شود؟

1404/06/23 - 23:00 372 بازدید
این هفته مطالعه‌ تازه و جالبی منتشر شده که این پرسش را مطرح می‌کند: آیا لئوناردو دی‌کاپریو، آخرین «ستاره واقعی فیلم‌های جدی»، هنوز می‌تواند همان ارقام فروش گیشه‌ای را به دست بیاورد که زمانی او را به بانفوذترین بازیگر هالیوود بدل کرده بود؟
: آخرین پروژه‌ او، فیلم «نبردی پس از دیگری» ساخته پل توماس اندرسن، در حال تبدیل شدن به آزمونی نهایی برای سنجش ماندگاری قدرت ستاره‌ای است. این فیلم سیاسی طنز با بودجه‌ای بیش از ۱۵۰ میلیون دلار (استودیو وارنر ادعا می‌کند رقم نزدیک‌تر به ۱۳۰ تا ۱۴۰ میلیون است، اما بسیاری ارقام بالاتری را زمزمه می‌کنند) دو ساعت و ۴۰ دقیقه طول دارد، درجه‌ R گرفته، و کارگردانش هرگز بیش از ۷۶ میلیون دلار در گیشه به دست نیاورده است. پرسش بزرگ صنعت سینما این است: آیا حتی دی‌کاپریو می‌تواند مخاطبان را به سالن‌ها بکشاند؟ در مقایسه با همتایانش، دی‌کاپریو همچنان یکی از محترم‌ترین بازیگران زنده است ــ او حتی در درک عمومی «بازیگر خوب» بالاتر از دنزل واشنگتن و برد پیت قرار می‌گیرد ــ اما وقتی پای جذب گسترده‌ تماشاگر به میان می‌آید، از ستاره‌هایی مثل دواین جانسون عقب می‌ماند. نبود حضور در شبکه‌های اجتماعی و سر باز زدنش از نقش‌آفرینی در فیلم‌های دنیای فرنچایز یا ابرقهرمانی باعث شده در مسیری خاص باقی بماند، اما همین امر دسترسی او به مخاطبان جوان‌تر را محدود کرده است. https://www.hamshahrionline.ir/news/950801/%D9%BE%D9%84-%D8%AA%D9%88%D9%85%D8%A7%D8%B3-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%B1%D8%B3%D9%88%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D8%B4-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D9%88%D8%AC-%D8%A7%D8%B3%D8%AA پرسش بزرگ‌تر این است که آیا دی‌کاپریو باید استراتژی‌اش را بازتنظیم کند. آیا باید به روند یک-به-یک همکاری با کارگردانان مؤلف ادامه دهد، یا شروع کند به ترکیب آن‌ها با فیلم‌های ژانریِ جریان اصلی‌تر (مثل «تلقین») یا پروژه‌های گروهی (مثل «روزی روزگاری در هالیوود»)؟ میراث او تضمین‌شده است. اما حالا که به ۵۰ سالگی نزدیک می‌شود، حتی دی‌کاپریو هم شاید ناچار شود دوباره فکر کند که چطور می‌تواند قدرت جذب تماشاگر خود را در چشم‌اندازی سینمایی حفظ کند که روزبه‌روز برای درام‌های پرهزینه‌ بزرگسالانِ اوریجینال بی‌رحم‌تر می‌شود.
« بازگشت به لیست اخبار