نقشه بزرگ بی‌وای‌دی برای بازار خاورمیانه‌ای تسلا

1404/04/25 - 05:10 101 بازدید
بی‌وای‌دی، قصد دارد با تکیه بر شتاب حاصل از عرضه «تسلا» و برنامه ریاض برای تبدیل‌ شدن به قطب جدید خودروهای برقی، اقدامات توسعه‌ای در عربستان سعودی را مضاعف کند.
بی‌وای‌دی، قصد دارد با تکیه بر شتاب حاصل از عرضه «تسلا» و برنامه ریاض برای تبدیل‌ شدن به قطب جدید خودروهای برقی، اقدامات توسعه‌ای در عربستان سعودی را مضاعف کند. به گزارش مشرق، مدیرعامل این خودروساز در عربستان سعودی، گفت: بی‌وای‌دی که سال میلادی گذشته در عربستان سعودی، فعالیتش را آغاز کرد و در حال حاضر، سه نمایشگاه در این کشور دارد و قصد دارد هفت نمایشگاه دیگر تا نیمه دوم سال ۲۰۲۶ افتتاح کند. عربستان سعودی از طریق صندوق سرمایه‌گذاری عمومی خود (PIF) به عنوان بخشی از یک استراتژی گسترده‌تر برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، مهار واردات خودرو و تنوع‌بخشی به اقتصاد داخلی، سرمایه‌گذاری سنگینی در صنعت خودروهای برقی انجام می‌دهد. صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی با توجه به ساخت اولین کارخانه تولید خودرو لوسید موتورز، از این خودروساز، حمایت کرده است. «تسلا» اولین نمایشگاهش را در آوریل در ریاض افتتاح کرد و به خودروسازانی از جمله بی‌وای‌دی و جیلی در تلاش برای کسب جایگاهی در این بازار پیوست. طبق گزارش بلومبرگ، بی‌وای‌دی، در ماه‌های اخیر از «تسلا» پیشی گرفته است. این خودروساز چینی برای اولین‌ بار در آوریل، خودروهای تمام برقی بیشتری نسبت به شرکت «ایلان ماسک» در اروپا فروخته است. برخی از تحلیلگران، اکنون پیش‌بینی می‌کنند که بی‌وای‌دی، در کل سال از شرکت «تسلا» در سطح جهانی پیشی خواهد گرفت.
« بازگشت به لیست اخبار